دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

گزارش کارآموزی دریچه هوای پراید


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی دریچه هوای پراید

بهمراه عکس اسکن شده

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه مگاموتور
فعالیتهای شرکت تولیدی مگاموتور
اهداف
تولیدات
ماموریت
برنامه ریزی آینده
مکانیزم  کل قطعات دریچة هوا پراید

دریچه هوای پراید


دانلود فایل


گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو


فهرست مطالب
عنوان صفحه 

کارآموزی سایپا سیستم الکتریکی خودرو
نمایندگی سایپا
تاریخچه 1
استارت
کلید قطع وصل موتور استارت 7
دستگاه تبدیل سرعت
مولد برق یا دینام
آنالیز دستگاه استارت و دینام 10 
قطع کننده جریان معکوس 12 
آفتامات 16 
دستگاه ایجاد جرقه 19 
دستگاه احتراق اجزا 20 
کوئل 20
دلکو 21
درب دلکو 24 
خازن 25 
شمع ها 26 
بازدید شمع 27 
انواع شمع 28 
مگنت 30 
تأخیر یا تقدم زمان احتراق 31 
ریتارد 32 
سیم کشی اتومبیل 34 
رنگ های متفاوت  برای شناسایی سیم هاء 36 
ادوات داشبورد 36 
داشبورد پیکان 40 
روش تعویض فیوز دلکو 43 
نصب و تنظیم پلاتین 44 
طرز تعیین سیلندر شمارة یک و وایره آن 45 
مراقبت اساسی سیستم برق 47 
فیوز 48 
استفاده از فازمتر برای عیب یابی 49 
آزمایش آفتامات 49 
ردیابی و رفع اشکال تعدادی از ایرادات برقی 51
الکترونیک در خودرو 52 
نقش EIS در خودرو 53 
سیستم جرقه (EIS ) 53
سیستم جرقه (EFI ) 54 
سنسورها 55
سیستم برق خودرو
رشته صنایع اتومبیل
سیستم الکتریکی خودرو

گزارش کارآموزی کلیات طراحی جیگ و بدنه سازی


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی کلیات طراحی جیگ و بدنه سازی
 بهمراه فایل 33 صفحه ای پاورپوینت

فهرست مطالب

گزارش کارآموزی کلیات طراحی جیگ و بدنه سازی
کلیات طراحی جیگ و بدنه سازی
- مقدمه ومعرفی ایران خودرو خراسان...................................3   
- طراحی جیگ وفیکسچر...................................................4 
- نحوه طراحی و ساخت بدنه خودرو.....................................11
-  CMM ...................................................................13
- سیلر........................................................................14
- بهینه سازی و تعمیرات...................................................18
- جوشکاری..................................................................26

دانلود گزارش کارآموزی کلیات طراحی جیگ و بدنه سازی
 مقدمه ای بر گزارش : 
آنچه که در تولید یک محصول با کیفیت بالا نقش دارد در درجه اول یک طراحی مناسب می باشد که شامل اندازه گذاری های دقیق و پیش بینی مشکلات ساخت می باشد تا در مرحله  ساخت مشکلات به حداقل برسد. علاوه بر این در مرحله ساخت نیز نیازمند دقت و تجربه بالا می باشیم تا در نهایت به کیفیتی مناسب دست یابیم. اما انچه در یک طراحی مناسب اهمیت پیدا می کند استفاده از ساده ترین روش ها و حداقل هزینه می باشد که طراح باید به آن توجه نماید.
 برای ساخت بدنه یک خودرو نیازمند پایه هایی می باشیم که اجزای بدنه در هنگام ساخت روی آن قرار بگیرند که به آنها جیگ و فیکسچر گفته می شود.طراحی جیگ ها نیز به نوبه خود نیازمند تخصص و تجربه بالا می باشد.
 تولید یک خودرو در کارخانه در سه مرحله ودر سه سالن مختلف با نام های بدنه, رنگ و مونتاژ انجام می گیرد که به طور مختصر به شرح آنها خواهیم پرداخت. هم اکنون در شرکت ایران خودرو خراسان سه محصول پژو ۴۰۵ , سوزوکی ویتارا , و پژو پارس تولید می گردد.
سالن بدنه شامل زیر مجموعه هایی با عنوان های جیگ , جوش می باشد و علاوه بر اینها  فعالیت های دیگری نیز در این  واحد انجام می گیرد , نظیر ( PM ) و ( CMM ) که به اختصار به شرح این فعالیت هاخواهیم پرداخت.

گزارش کارآموزی کنترل به وسیله ماشین های CMM در شرکت پارس خودرو

موضوع : کنترل به وسیله ماشین های CMM در شرکت پارس خودرو
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.
این گزارش همراه شکل می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول
تاریخچه شرکت پارس خودرو
فعالیتهای شرکت
تولیدات شرکت
وضعیت زمین و ساختمانهای شرکت
تولیدات شرکت از بدو تأسیس (با ضمیمه تصاویر)
تحولات شرکت از بدو تأسیس
ساختار سازمانی شرکت پارس خودرو
امکانات و تجهیزات و توانمندیهای شرکت
بررسی سطح تکنولوژی در شرکت پارس خودرو
آرمان شرکت
اهداف کلان
سیاستها
برنامه ها
فصل دوم
واحد مهندسی و تحقیقات محصول
 بخش نقشه کشی شرکت
اداره استاندارد و مشخصات فنی شرکت پارس خودرو
نحوه اخذ مدارک فنی از اداره استاندارد و مشخصات فنی
وظایف واحد مهندسی صنایع
وظایف عمده مهندسی صنایع واحد ساخت
قسمتهایی که با مهندسی صنایع به نحوی در ارتباط اند
تاریخچه زمانسنجی
فصل سوم
تحقیق دوره کارآموزی
فصل چهارم
نقشه های ترسیم شده در طول دوره کارآموزی
فصل اول
تارخچه شرکت پارس خودرو
شرکت پارس خودرو در سال 1335 با نام شرکت جیپ به منظور واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز آمریکایی تأسیس گردید. در سال 1338 با احداث سالن جیپ شروع به مونتاژ انواع جیپ کرد و در سال 1345 با احداث سالن پرس توسعه پیدا نمود و از سال 1346 با احداث سالن سواری تولید اتومبیلهای سواری آریا و شاهین را آغاز نمود.
این شرکت در سال 1352 به نام شرکت موتور جک (سهامی خاص) به ثبت رسید و همان سال پس از انتقال داراییها و تعهدات مربوطه، به  شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) تغییر نام یافت و به استناد موافقت نامه سازمان صنایع ملی ایران در سال 1359 نام شرکت به پارس خودرو (شرکت سهامی خاص) تغییر نمود ودر سال 1371 طبق مصوبه مجمع عمومی (صاحبان سهام) و در راستای سیاستهای دولت جمهوری اسلامی وضعیت سهام شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت.


فعالیتهای شرکت
به موجب بند 14 اساسنامه شرکت، موضوع فعالیت پارس خودرو عبارتست از: ساخت و مونتاژ انواع وسایل نقلیه موتوری و قطعات آنها و یا تدارک و تهیه مواد، تجهیزات و ماشین آلات از منابع داخلی یا از طریق واردات و همچنین هر گونه فعالیتی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به هر یک از موضوعات مذکور و به نحوی از انحاء مفید و یا نانع باشد.
تولیدات شرکت
1-    تولید و مونتاژ اتومبیل های اولیه
جیپ شهباز، کالسکه ای، کروکی ساده ونظامی، جیپ استیشن آهو، جیپ وانت و سیمرغ و آمبولانس که از سال 1338 آغاز و تا سال1359 ادامه داشت ولی به دلیل قطع رابطه با آمریکا و عدم تأمین قطعات یدکی از منبع اصلی، تولید آنها مدتی متوقف و مجددا از سال 1362 تا 1364 تولید 88808 دستگاه سفارش مربوطه به مصالحه در دیوان داوری لاهه انجام گرفت که تاکنون حدود 94746 دستگاه انواع جیپ در این شرکت تولید شده است.
در ادامه تولیدات جیپ در سال 1359 قراردادی با شرکت ماهیندرای هند بسته شده که با ورود قوای محرکه تولید جیپ های توسن، کالسکه ای و کروکی در خط تولید قرار گرفت ولی به دلیل کیفیت نامرغوب آنها در سال 1365 نیروی محرکه جیپ به شرکت میتسوبیشی ژاپن سفارش داده شد که از مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار بود.
با مطالعات بسیار گسترده ای که از مدتها پیش توسط سازمان مهندسی شرکت شروع شده بود اتومبیل جیپ را به شکل بسیار مطلوبی تغییر داد و در سال 1368 جیپ صحرا را آماده عرضه به متقاضیان نمود. این اتومبیل با قوای محرکه میتسوبیشی تولید گردید که به عنوان یک اتومبیل دو منظوره (شهری و بیابانی) مورد استفاده قرار می گیرد. به موازات تولید جیپ وانت شورلت نیز از سال 1356 آغاز گردید که تا سال 1361 ادامه داشت و حدود 1984 دستگاه تولیدشد. همچنین تولید لندرور 7 نفره اسپانیایی نیز از سال 1362 آغاز شد که تا سال 1366 ادامه داشت و در مجموع حدود 14591 دستگاه از این خودرو تولید گردید.


گزارش کارآموزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو

موضوع : گزارش کارآموزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

مقدمه    
-شرکت ایران خودرو    
- قسمتهای کارخانه ریخته گری ایران خودرو   
مشخصات عمومی محصولات کارخانه ریخته گری    
- سیلندر موتور پیکان    
- سرسیلندر موتور پیکان    
شرح قسمت های مختلف کارخانه ریخته گری ایران خودرو    
-1:قسمت ذوب :   
1-1 : کوره ها    
1-2 : تهیه مذاب در کارخانه ریخته گری ایران خودرو    
-2 : قسمت قالبگیری :    
2-1 : روشهای مختلف ریخته گری    
2-2 : ریخته گری در قالب های ماسه ای    
2-3 : قسمت قالبگیری کارخانه ریخته گری ایران خودرو    
-3 : ماهیچه سازی :   
3-1 : مقدمه    
3-2 : مراحل ماهیچه سازی :   
3-2-1 : آماده سازی و تهیه مخلوط ماسه    
3-2-2 : تولید ماهیچه و روش ساخت آن    
3-2-3 : تمیز کاری    
3-2-4 : پوشش دادن ماهیچه ها    
3-3 : بررسی ضایعات ماهیچه سازی :    
3-3-1 : ضایعات ناشی از نامرغوب بودن مخلوط ماسه ماهیچه    
3-3-2 : ضایعات ناشی از مرحله ساخت ماهیچه    
3-3-3 : ضایعات مرحله مونتاژ    
3-3-4 : ضایعات مرحله تمیزکاری ، رنگ و دوباره تخت    
3-4 : دسته بندی عیوب ماهیچه ها    
عیوب مشاهده شده در قطعات ریخته گری تولید شده - علل - پیشنهاد رفع عیوب    
ارزیابی کلی از کارخانه ریخته گری شرکت ایران خودرو    

دانلود گزارش کارورزی کارخانه ریخته گری ایران خودرو
شرکت خودرو


مختصری بر گزارش کارآموزی :

شرکت ایران خودرو
این شرکت از مهمترین کارخانجات خودروسازی در ایران است که از قطبهای این صنعت در کشور ما محسوب می شود . تولیدات این کارخانه همانطور که از نام این شرکت پیداست به ساخت خوردو ختم می شود .
انواع محصولات این شرکت : سواری پیکان ، پیکان وانت ، پژو 405  ، پژو RD  ، اتوبوسهای بنز مدل 0355 و مدل 400C  ، خاور و مینی بوس می باشد که ساخت قطعات خودروی پیکان سواری و پیکان وانت تقریباً در کشورمان انجام می گیرد و سفارش و تهیه قطعات و لوازم آن توسط شرکت ساپکو انجام می گیرد .
این شرکت از قسمتهای مختلف تشکیل شده است که محصول نهایی تمام این بخشها خوردوهای نام برده می باشد .
از جمله بخشهای مهم این شرکت بخش ریخته گری است که تهیه قطعات ریخته گری خودروها بر عهده آن می باشد و در حال حاضر تنها محصولات مهم آن سیلندر و سرسیلندر پیکان می باشد . که از جنس چدن خاکستری تهیه می گردد .


قسمت های کارخانه ریخته گری ایران خودرو :
بطور کلی کارخانه ریخته گری ایران خودرو شامل قسمتهای مختلفی است که ذیلاً به آنها اشاره می شود :

1-قسمت ذوب :
در این قسمت مذاب مورد نیاز برای تهیه قطعات ریخته گری تهیه می شود . شارژ کوره ها شامل قراضه های آهن پرس شده ، قطعات ناقص و برگشتی و همچنین قسمت های تغذیه و راهگاه قطعات قبلی تهیه شده اند . تعداد کوره های این بخش 5 عدد می باشد که دو کوره 2 تنی ، دو کوره 8 تنی و یک کوره نگهدارنده مادر که ظرفیت آن 40 تن می باشد در حال حاضر در این قسمت کار می کنند.

2- قسمت قالبگیری :
قالبگیری قطعات به دو صورت انجام می گیرد و در واقع این بخش شامل دو خط می باشد :
یک خط که می توان تقریباً آن را اتوماتیک دانست که به آن خط واگز گویند و قسمت دیکر که خط قالبگیری نیمه اتوماتیک است و از پرسهای ضربه ای فشاری برای قالبگیری استفاده می شود .

3-قسمت ماهیچه سازی :
در این قسمت برای تهیه ماهیچه ها ابتداآماده سازی مخلوط ماسه انجام می گیرد و مواد افزودنی از قبیلرزینها - کاتالیستها - ماسه ماهیچه گیری و ... اضافه می شود ، سپس با توجه به شکل ماهیچه های مورد نیاز آنها راقالبگیری کرده و به روش hot box   و cold box ماهیچه ها را تهیه می کنند . سپس آنها را تمیز کرده ، پوشش می دهند و انبار می کنند و قبلاز قالبگیری قطعات آنها را در قسمت دیگر مونتاژ می کنند و آماده استفاده در تهیه قطعات می کنند .

4-تمیزکاری و رنگ :
در این قسمت ابتدا قطعات را cold shake out  می کنند و ماسه های اطراف قطعه و درون قطعات را خارج می کنند پس از این مرحله قطعات شات بلاست می شوند و سطح آنها تقریباً پرداخت می شود و در مرحله بعد قطعات سنگ زده می شوند پس از سنگ زنی قطعات سیلندر و سرسیلندر - برای حصول اطمینان از سالم بودن قطعات - تخت آزمایش zoates test  قرار می گیرند و پس از آن رنگ شده به قسمت دیگری از کارخانه ایران خودرو بنام موتورسازی منتقل می شوند .


5-قسمت مدلسازی و قالبسازی :
قسمت مدل سازی با دارا بودن امکانات مختلف توانایی ساخت انواع مدلهای چوبی را دارد . این قسمت علاوه بر تعمیرات قالبها و مدلهای خط تولید در صورت نیاز توانایی ساخت مدل و قالب های فلزی رانیز دارد .

6-آزمایشگاهها :
آزمایشهای کارخانه ریخکته گری شامل سه بخش مستقل می باشد :
الف - آزمایشگاه فیزیک : در این قسمت از آزمایشگاه امکان انواع آزمایشهای فیزیکی و مکانیکی وجود دارد از جمله آزمایشهای متالوگرافی ، آزمایشات فشار ، کشش ، ضربه ، سختی سنجی در ضمن این بخش با مجهز بودن به دستگاه کوانتومتر توانایی آنالیز قطعات را نیز دارد .
ب-آزمایشگاه شیمی : در این بخش از آزمایشگاه ها امکان انجام آزمایشهای شیمی تر و شیمی تجزیه و آنالیز شیمیایی مواد وجود دارد .
ج-آزمایشگاه ماسه : کلیه آزمایشات مربوط به کیفیت ماسه ریخته گری و همچنین ماده قالبگیری - مخلوط ماسه و مواد افزودنی - مانند نفوذپذیری ، درصد رطوبت ، تراکم پذیری درصد فردشوندگی واستحکام فشار سرد همچنین آزمایشات دیگر از جمله درصد خاک ، مواد سو خنثی و ... نیز در این آزمایشگاه انجام می گیرد .