در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
مقدمه :
شرکت ایران خودرو
در
واقع پیکان اولین تجربه ایران از تولید خودرو انبوه بود در ابتدا کلیه
قطعات این خودرو از تالبوت انگلستان خریداری و فقط در ایران عملیات مونتاژ ،
جوشکاری و رنگ آمیزی روی ان صورت می گرفت . از سال 1347 ایران خودرو ساخت
بسیاری از قطعات از جمله قالب اتاق ، بدنه و درب ها و صندلی و …. را در
ایران آغاز کرده و تا جایی پیش رفت که هم اکنون 98 در صد آن را در داخل
کشور می سازد این خودرو طی سه دهه عمر خود در ایران د رمدلهای کار ، دولوکس
، تاکسی ، جوانان ، وانت و استیشن تولید شده است . از دیگر تولیدات ایران
خودرو ناسیونال خودرو سواری هیلمن با موتور اونجر بود که شباهت زیادی به
پیکان داشته و فقط طی سالهای 57-55 تولید شد .
در نهایت پس از جنگ و در
سالهای 65 خط تولید پیکان کلاً از تالبوت خریداری و به ایران انتقال یافت و
اکنون نیز تولید می شود . اما از سوی دیگر شرکت ایران خودرو که در اواسط
50 درنظر داشت تا خط تولید پژو را وارد کرده و با وقوع انقلاب و جنگ این
تصمیم را تا سال 99 به عقب انداخته بود و با پایان جنگ همکاریهای گسترده ای
را با پژو آغاز کرد و در سال 69 این خودرو با همکاری پژو و دو محصول پیکان
1800 با موتور پژو 405 و پژو 405 GL که به عنوان خودرو سال 1987 جایگزین
پژو 405 GL شد . ایران خوردو در سال 77 پیکان آردی با ترکیب موتور پیکان و
اتاق پژو 405GL و در سال 78 پیشرفته ترین خودرو و تولیدیش یعنی پرشیا را به
همراه استیشن 405 GLX به بازار به عرضه کرد و همچنین در سال 70 تعدادی
محدود پژو 205 به طور آزامیشی تولید کرد . و در ادامه فعالیتهای خود خودروی
ملی سمند را در اواسط سال 80 در عید سعید غدیر خم به وسیله رئیس جمهور خط
تولید آن افتتاح شد و در اوایل 81 سری جدید آن به بازار عرضه شد .
دانستنیهای فنی خودروهای انژکتوری :
- توصیه می شود در خودروهای پیکان انژکتوری ، حداقل بنزین در باک 10 لیتر می باشد .
-
در خصوص تنظیمات موتور و سیستم سوخت رسانی حتماً به نمایندگی های مجاز
ایران خودرو مراجعه و تز مراجعه به تعمیرکارهای متفرقه خوددداری گردد .
-
در صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و یا افتادن
در چاله های نسبتاً عمیق از عملکرد سوئیچ انرسی (در محفظه موتور و برروی
گلگیر به رنگهای نارنجی یا مشکی ) اطمینان حاصل نموده و در صورت قطعی ، با
فشردن آن اتصال برقرار نمائید.
- قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن
سوئیچ به مرحله دوم به مدت سه الی پنچ ثانیه سوئیچ را در حالت باز قرار
داده تا پمپ بنزین عمل نماید و سپس موتور را روشن نمایید .
- از
اضافه کردن هر نوع تجهیزات جانبی از قبیل دزدگیر های غیر استارندارد ، لامپ
، بوق ، تلوزیون و توسط … توسط افراد غیر متخصص بر روی خودرو جداً خودداری
فرمائید .
دانستنیهای عمومی خودرو :
• فشار کم باد لاستیکهای
ایمنی راننده و طول عمر لاستیک ها را کاهش و مصرف سوخت را افزایش می دهد ،
در صورت نامیزان بودن باد لاستیک ها سایش در نقاط مختلف آن مشاهده می گردد .
• از تخلیه ضدیخ در فصول گرم سال جدا خودداری نموده ومایع خنک کننده را هر دو سال یک بار تعویض نمائید .
• از سوراخ نمودن فیلتر هوا جهت ورود بهتر هوا به موتور خودداری شود .
• استارت نمی بایست بیشتر از 15 ثانیه درگیر شود ، 20 ثانیه صبر نمود تا باتری برای استارت مجدد آماده شود .
• روغن ترمز را سالی یک بار و ترجیحاً در فصل بهار تعویض نمائید .
• از بسته شدن صحیح در پوش رادیاتور اطمینان حاصل نمائید .
• در هنگام توقف لحظه ای (پشت چراغ قرمز و یا ترافیک ) دنده را خلاص نموده و از نگهداشتن کلاج خودداری نمائید .
• پس از پیمودن مسیرهای طولانی موتور را فوراً خاموش نکنید .
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )تعداد صفحات : 64
دانلود فایل