موضوع : گزارش کارورزی درس اجزای ماشین
برای
رسیدن به حداکثر فشار خروجی در پمپ ترمز می بایست پیستونها حداکثر کورس
خود را طی نمایند تغذیه این مقدار پیشروی به وسیله میله فشار صورت می پذیرد
پس میله فشار باید حداقل به میزان حداکثر کورس پیستونهای پمپ ترمز قابلیت
پیشروی داشته باشد این آزمون برای حصول اطمینان از این قابلیت انجام می
گردد به گونه ای که پس از ایجاد خلأ mmhg 10+ـ500 در بوستر نیروی معادل
kgr50 به میله ترمز اعمال نموده و سپس میزان حرکت میله فشاراندازه گیری می
شود
برای اینکه خلاصی
حرکت میله ترمز برای رسیدن به یک نیروی خروجی در محدوده مجاز باشد این
آزمون انجام می گردد روش انجام آن بدین گونه است که ابتدا خلأ mmhg 10+ـ500
را به بوستر وصل نموده و نیرویی مععادل kgf 2 به میله فشار وارد می کنیم
در این هنگام هیچگونه نیروی ورودی به میله ترمز اعمال نشده است سپس به
میله ترمز به اندازه ای نیرو وارد می شود که نیروی خروجی kgf 5 قرائت گردد
در این هنگام پیشروی میله ترمز اندازه گیری می شود این مقدار می بایست در
بیشترین اندازه خود mm 7/0 باشد
این آزمون در وضعیت «بدون عملکرد» و «عملکرد» انجام می شود
همانطور
که می دانید بوستر محفظه ای است که توسط دیافراگم به دو قسمت تقسیم شده
است هنگامی که بوستر هیچگونه عملکردی ندارد این دو قسمت با هم در ارتباط
بوده و خلأ ایجاد شده در هر قسمت با هم در ارتباط بوده و خاأ ایجاد شده در
هر دو قسمت از بوستر به یک میزان است
اطمینان
از اینکه این دو محفظه بوستر با فضای خارج هیچگونه ارتباطی ندارد امری
ضروری است لذا در حالت بدون عملکرد خلأ mmHg 10+ـ500 را در بوستر ایجاد
نموده و پس شیر ارتباطی منبع خلأ با بوستر قطع می شود میزان افت خلأ را پس
از 15 ثانیه در بوستر اندازه گیری می کنیم این میزان می باید حداکثر mmHg
25 باشد
در حالت
عملکردی ارتباط این دو محفظه با هم قطع شده و محفظه اول محفظه کاری با
اتمسفر ارتباط برقرار می کند ؛ اختلاف فشار به وجود آمده در دو محفظه بوستر
عمل تقویت را انجام می دهد پس اطمینان از قطع بودن ارتباط دو محفظه در
حالت عملکرد نیز اهمیت داشته لذا برای حصول این اطمینان خلأ mmHg 10+ـ500
را به بوستر متصل کرده و پس از قرار دادن ترمز در موقعیت 10 +ـ70 درصد
پیشروی مؤثر با اعمال نیروی بیشتر از نیروی Full load ارتباط منبع خلأ با
بوستر قطع می شود میزان افت خلأ پس از مدت زمان 15 ثانیه حداکثر mmHg 25
مجاز است
تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر
مشخصات ورودی و خروجی Input/output chartacteristic
زمان برگشت Return characteristic
عملکرد در دمای پایین Low temperture working
عملکرد در دمای بالا High temperature Working
تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر
کاربرد ابزارهای بهبود کیفیت Desing Of Experiments
اجرای DOE بر روی بوستر ترمز در شرکت صنعت و هنر
اهداف اجرای DOEبر روی بوستر ترمز به قرار زیر است
کاربرد ابزارهای بهبود کیفیت
مدل سازی رگرسیون Regression Modeling
پمپ ترمز یک مداره Single Master Cylinder
پمپ ترمز دو مداره Step Bore Master Cylinder Tan dem
پمپ ترمز دو مداره پله ای Step Bore Master Cylinder
پمپ ترمز پله ای تنظیم شدنی Adjustable step Bore Master
خطوط ترمز پمپهای دو مداره Brake Line
بوستر خلأای Vacuum Booster