دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی مکانیک

گزارش کارآموزی طرح ریزی واحد های صنعتی کارخانه

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است

دانلود گزارش کار آموزی طرح ریزی واحد های صنعتی طراحی کارخانه

طرح ریزی واحدهای صنعتی ( طراحی کارخانه ) : طرح ریزی عبارتست از تامین نحوه استقرار اجزاء فعالیتها بطورعام و فعالیتهای صنعتی بطور خاص به نحوی که مورد نظر درذ کوتاهترین زمان ، راحت ترین روش و هزینه قابل بولی انجام می شود . امروزه طراحی کارخانه به مفهومی تبدیل شده که در تعیین چگونگی اجزاء فیزیکی یک انبار ، اداره پست ، فروشگاه ، خانه بیمارستان ، و کارخانه به نسبی کم و بیش یکسان کاربرد دارئد . هدف کلی از هر مطالعه ای  که به منظور طرح ریزی صورت  می گیرد ، تعیین ورودیهای مورد نظر و طراحی صحیح استقرار اجزاء فیزیکی است ، به نحوی که ورودیها با کارایی مطلوب از وسائل بگذرند و و با انجام فرآیندهای لازم به خروجیها مورد نظر تبدیل شوند . در واقع طرح ریزی عبارتست از تحلیل سیستم متشکل از  عناصر فیزیکی تولید به منظور برقراری روابط بهینه بین افراد ، ماشین آلات ، جریان اطلاعات و جریان مواد و سیستم های حمل و نقل  بطوریکه ورودیهای کارخانه به نحوی کارآمد از میان اجزاء فزیکی عبور کرده و به خروجی تبدیل شود . وجود طرح مناسب و موثر برای جران مواد ، مقدمه تولید اقتصادی است زیرا باعث ایجاد الگوهای جریان مواد مناسب ، ترتیب کار آمد ماشین آلات و انجام کار آمد فعالیتها می شود که این مطلب خود باعث تولید بیشتر ، هزینه کمتر و در تهایت سود آوری بهر وری بیشتر می شود . برنامه ریزی کنترل و تولید : در قسمت برنامه ریزی  کنترل کار ها بیشتر با امار تولید و ضایعات و دستگاههای باشد و به کامپیوتر با فایل EMCLاز طریق سلول جدولهای مخصوص تولید و ضایعات را رسم ونممودار LP   و  FATA   و مینفولد و HPماهیچه سازی و کیوبینگ و هم چنین تمیز کاری و ارسال و مشخص کرده ایم و به صورت جدول آنها را رسم نموده ایم
طرح ریزی واحدهای صنعتی طراحی کارخانه

فهرست مطالب

طرح ریزی واحدهای صنعتی طراحی کارخانه
اهدافی که طرح ریزی واحدهای صنعتی دنبال می کند
تاریخچه  ایران خودرو
سال شمار تولید انواع سواری
سالن تولید انواع خودورهای کار
برنامه ریزی کنترل و تولید
انبار و قطعات و ملزومات
زیر سیستم موجود در قسمت برنامه ریزی و انبار


   

دانلود فایل

گزارش کارآموزی نگهداری و تعمیرات دیزل های MAN

اطلاعات این فایل قابل ویرایش نمی باشد

موضوع : گزارش کارآموزی نگهداری و تعمیرات دیزل های MAN

این فایل تقریبا 18 مگابایت می باشد
بصورت فایل های عکس در فایل ورد می باشد



نگهداری و تعمیرات دیزل های man


دانلود فایل


گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو

نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق می‌باشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری می‌باشد ولی به محض اینکه موتور روشن می‌شود باید بوسیله‌ای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راه‌اندازی می‌شوند، ولی به علت تعدد مصرف کننده‌ها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راه‌اندازی دیگر مصرف کننده‌ها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) می‌باشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفاده‌ای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راه‌اندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.
باتری از صفحات مثبت پراکسید سرب، صفحات منفی اسفنجی سولفوریک رقیق تشکیل می‌شود.
صفحه‌های باتری مانند شبکه‌های ریخته‌گری شده که جریان را از خود عبور می‌دهند. برای جلوگیری از تماس صفحات مثبت و منفی، از شبکه‌های پلاستیکی یا کائوچو استفاده می‌شود. در باتری تعداد صفحات منفی بیشتر از صفحات مثبت است. محلول داخل باتری یا همان الکترولیت از 36% اسید سولفوریک و 64% آب تشکیل شده که الکترولیت را اسید (آب) باتری می‌نامند. ولتاژ پیل را یونهایی تولید می‌کنند که بر اثر فشار محلول از الکترودهای وارد محلول می‌شود. ظرفیت باتری را با تعداد که باتری قادر به تأمین جریان است، می‌سنجند. باتری اتومبیل باید شرایط مهم زیر را برآورده سازد:
-برق ذخیره کند و بتواند رد زمان مناسب آن را با سرعت کافی برای استارت زدن به استارت برساند.
-استفاده از چراغ پارک را به مدت معقول امکانپذیر کند.
دینام تشکیل شده است از روتورو استاتور اساس کار آن القای الکترومغناطیسی ناشی از یک آهنربای چرخان در داخل حلقه یا حلقه‌های ساکنی از سیم است. آهنربای چرخان، آهنربایی الکتریکی است که از طریق دو کلکتور به آن برق می‌رسد. رایجترین طرح آنها را آمیچر قطب پنجه‌ای می‌نامند. دینام دارای سه آرمیچر می‌باشد. تعداد سیم پیچهای استاتور باید با تعداد قطبهای سنگ آرمیچر برابر باشد. در بیشتر دینامها از سیم پیچها با اتصال ستاره استفاده می‌شود. برای استفاده از خروجی دینام به منظور پرکردن باتری و برق‌رسانی به قطعات برقی خودرو باید جریان خودرو باید جریان متناوب خروجی از دینام را به جریان مستقیم تبدیل کرد. به همین دلیل در داخل دینام از تعدادی دیود برای یکسو کردن جریان خروجی استفاده می‌کنند. برای یکسو سازی تمام موج یک دینام سه فاز شش دیود را به پوسته انتهایی دینام وصل می‌کنند و دیودهای منفی را روی یک صفحه آلومینیومی به نام هیت سینک نصب می‌کنند. در غیر این صورت برعکس عمل می‌کنند. اغلب در این مدارات از سه دیود مثبت دیگر هم استفاده می‌شود، البته در اندازه کوچکتر، به منظور اینکه جریان اندکی را برای سیم پیچهای روتور تأمین کند. امروزه گرایش در جهت ساختن دینامهایی با خروجی هر چه بیشتر است زیرا مصرف برق در اتومبیلهای جدید هر روز بیشتر می‌شود، مشکل اصلی که باید حل شود تولید خروجی بالا در دوره‌های کم موتور می‌باشد. یکی از راه‌حلها استفاده از تحریک متغیر است، اما این راه هم مشکلات خاص مکانیکی دارد. راه‌حل دیگر جریان است، که در آن گرایش به ساخت دینامهایی با دور بسیار بالا است که می‌توانند از نسبت تحریک بالاتری استفاده کنند و در نتیجه وقتی دور موتور پایین است آنها با دور بالا کار می‌کنند


دانلود گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو برق خودرو و سیم کشی خودرو
دانلود گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت ایران خودرو
گزارش کارآموزی مکانیک در مورد برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت خودرو
کارآموزی شرکت خودرو


فهرست مطالب
 
فصل اول: شرکت پارس خودرو

1-1 تاریخچه شرکت پارس خودرو .1

1-2 تولیدات شرکت از بدو تأسیس .6

فصل دوم: برق خودرو

2-1 مقدمه: روند تولید برق در خودرو 8

2-2 باتری 9

2-3 دینام .10

2-4 استارت 13

2-5 سیستم جرقه‌زنی 14

2-5-1 طرز کار سیستم جرقه زنی 15

2-5-2 اجزای سیستم جرقه زنی 16

2-5-2-1 شمع 16

2-5-2-2 کویل .17

2-5-2-3 دلکو  .18

2-6 سیستم تزریق سوخت .21

2-6-1 سنسورها 23

2-6-1-1 سنسور میل بادامک 23

2-6-1-2 سنسور جریان هوا .24

2-6-1-3 سنسور دمای آب موتور .25

2-6-1-4 سنسور ضربه .25

2-6-1-5 سنسور وضعیت دریچه گاز 25

2-6-1-6 سنسور دور موتور 26

2-6-1-7 سنسور اکسیژن.26

2-6-2 انواع سیستمهای سوخت انژکتور .27

2-6-2-2 سیستم K-JETRONIC 27

2-6-2-1 سیستم KE-JETRONIC 27

2-6-2-3 سیستم L-JETRONIC .28

2-6-2-4 سیستم LH-JETRONIC .28

2-6-2-5 سیستم MONO_LETRPONIC 29

2-6-2-6 سیستم MOTRONIC 29

2-6-3 سیستم سوخت رسانی .31

2-7 سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر .33

2-7- الف سیستم روشنایی .33

2-7-ب سیستمهای فرعی دیگر 35

2-7-ب-1 برف پاک‌کن و شیشه شوی 35

2-7-ب-2 بوق 37

2-7-ب-3 آینه برقی .38

2-7-ب-4 شیشه بالابر برقی .39

2-7-ب-5 قفل مرکزی 39

2-7-ب-6 شیشه گرم کن عقب 40

2-7-ب-7 کولر و بخاری .40

2-7-ب-8 سیستمهای اطلاع رسانی به راننده41

فصل سوم: سیم کشی خودرو

3-1 مشخصات سیمها 48

3-2 طراحی دسته سیم .49

3-3 فیوزها .50

3-4 لیست فیوزهای خودرو .52

3-5 سیم کشی سرانزا 55

3-6 تصاویر خط سیم کشی سرانزا57

منابع و مراجع63


دانلود فایل


گزارش کارآموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

تاریخچة تأسیس ایران خودرو : شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه تولید یکصد میلیون ریال و تعداد یک هزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید.در سال ۱۳۴۱ عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد. ایران خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار شد. براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال ۱۳۷۲ سرمایه شرکت بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال و تعداد سهام ۵۷ میلیارد سهم بوده است و کل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. مجموعه شرکت های وابسته به ایران خودرو : گروه صنعتی ایران خودرو از مجموعه ای از شرکت ها تشکیل شده است و هر شرکتی با توجه به فعالیت های تعریف شده به انجام امور محوله مشغول است.این شرکت ها که در مجموع گروه صنعتی ایران خودرو را تشکیل می دهند، عبارتند از :
۱٫ سالکز = در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز توسط سازندگان داخلی فعالیت می کند.۲٫ مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو. ۳٫ نام ایران خودرو = تهیه و تأمین ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده دارد.۴٫ پارک های صنعتی تأمین و نگهداری تأسیسات و تدارک خدمات را به عهده دارد. ۵٫ ایران خودرو سازنده = امور عمرانی ساخت و پشتیبانی استند به عهده این گروه است ۶٫ ایران خودرو دیزل = مسئولیت این شرکت ساخت انواع خودروهای دیزلی سنگین و نیمه سنگین می باشد. ۷٫ ماشین ابزار ایران خودرو = این گروه، سازنده ماشین ابزار مخصوص خطوط تولید ایران خودرو می باشد ۸٫ ایساکو = خدمات پس از فروش و تهیه لوازم یدکی خودروها را به عهده دارد ۹٫ قالب های بزرگ صنعتی ایران خودرو ۱۰٫ شرکت ایران خودرو
واحدهای تولیدی
۱- واحدهای سواری سازی ۲- واحدهای فرم سازی ۳- اتوبوس سازی ۴- جلو داشبورد سازی ۵- ریخته گری ۶- اکسل سازی ۷- واحد موتور سازی ۸- قالب سازی ۹- واحد بدنه سازی ۱۰- واحد جیک سازی ۱۱- صندلی سازی ۱۲- انبار
خرید گزارش کاراموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو پروژه کار آموزی کارخانه ایران خودرو دیزل بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران‌خودرو

فهرست مطالب

مقدمه
تاریخچة تأسیس ایران خودرو
ساخت سواری
ساخت مینی بوس
ساخت اتوبوس
کارخانه موتورسازی
کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی
پژو 405 ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه
سمند « SAMAND » خودرو ملی
مجموعه شرکت های وابسته به ایران خودرو
واحدهای تولیدی
واحدهای خدماتی
Precleaning in Pretretment line
پاک کننده های که در آب محلولند (aceous alkalin cleaner)
فسفاته کردن بدنه
Transfer Station in the ED line
انتقال بدنه به خط حوض رنگ
Sealing opearating fitting of plugs
ترکیبات تشکیل دهنده سیلر
ایستگاه پاشش عایق زیر بدنه
پاشش آستر روی بدنه
بررسی پارامترهای خط آستر
صافکاری بدنه
خط پاش رنگ رویه
خط پولیش کاری
کابین تاچ آپ (touch–up)
سیرکولاسیون رنگ
    

گزارش کارآموزی پژو 206 , راهنمای تعمیرات موتور TU3JP

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی راهنمای تعمیرات موتور TU3JP پژو 206

روشی که در این فایل توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک و دستی یکسان می باشد. ابتدا مایع سیستم خنک کننده، روغن موتور و گیربکس تخلیه می گردد. اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه  هواکش جدا می شود. بستهای باتری، باتری و سینی زیر باتری را باز کنید. بدون باز کردن اتصالات و لوله های سیستم فرمان هیدرولیک، پمپ هیدرولیک را جدا کنید. سوکت (ترمینال) مربوط به سیستم BSI را باز کنید. اتصالات برقی و کانکتورهای سیمهای متصل به باتری و جعبه فیوز کنار باتری را جدا کنید. شیلنگهای رفت و برگشت آب مربوط به رادیاتور بخاری را باز کنید. شیلنگ ورود و خروج آب موتور را باز کنید. شیلنگ خلاء مربوط به بوستر ترمز را باز کنید. درانتها، رادیاتور را باز کنید.در خودروهای مجهز به گیربکس دستی، سیم کلاچ را باز کنید و اهرم کلاچ را آزاد کنید. در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، کابل کیک دادن از روی گیربکس باز کنید. اتصالات جانبی مربوط به دسته سیم اصلی ECU  را جدا کنید. سپس پایه نگهدارنده ECU را از روی گلگیر سمت راست جدا کرده و بعد از آن کانکتور اصلی ECU را جدا کنید. منبع انبساط سیتم خنک کننده همراه با پایه نگهدارنده آن را باز کنید. سپس کنترل یونیت سیستم سوخت رسانی و جرقه (ECU) باز شده را، از روی بدنه خودرو بردارید. سیم گاز را باز کنید. با اطمینان از کم بودن سوخت در لوله ورودی آن را از گالری سوخت جدا کرده و مسدود کنید. پایه لرزه گیر اتصال سرسیلندر به دسته موتور سمت راست (از دید راننده) را باز کنید. اتصال شیلنگ خلاء MAP سنسور به مانیفولد هوا را از روی موتور را جدا کنید. کمپرسور کولر را بدون باز نمودن سیستم کولر از روی موتور باز کنید و دور از موتور نگه دارید. سپس مطمئن شوید که به اتصالات سیستم کولر آسیبی وارد نمی گردد. با شل نمودن مهره های مربوطه (7.8) لوله اگزوز را از محل اتصال به مانفولداگزوز (گلوئی اگزوز) جدا کنید.

فهرست مطالب

فصل اول
باز و بسته موتور گیربکس
نصب مجدد موتور و گیربکس
فصل دوم
باز و بست تجهیزات جانبی
تسمه دینام
باز و بست و پمپ هیدرولیک فرمان
باز کردن سرسیلندر
باز و بسته کردن متعلقات سرسیلندر
مشخصات اجزاء سرسیلندر
بستر متعلقات سرسیلندر
باز و بست غلطک اسبکها
بستن اسبکها
نصب سر سیلندر
نصب جرخ دنده میل بادامک و تسمه تایم
فیلرگیری سوپاپها
تنظیم کش تسمه تایم
باز کردن قطعات بلوک سیلندر
مشخصات اجزا موتور
باز و بست شاتون و پیستون
نصب رینگهای پیستون
منابع

پژو 206
راهنمای تعمیرات
موتور TU3JP


دانلود فایل