گزارش کارآموزی ایران خودرو

جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 22:53

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است

موضوع : گزارش کارآموزی ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو سهامی عام در 27 مرداد 1341 و با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزار‌ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و از مهرماه سال 1342 فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوطه به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با عنوان پیکان با ضرفیت اولیه سالانه 6 هزار دستگاه اولین اتومبیل سواری به تولید رسید 
شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان اتوبوس و مینی‌بوس آغاز کرد و به مرور زمان به تنوع حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال 1379 به تولید 176000 دستگاه خودرو با شکستن رکورد و به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود افزایش دهد 
شرکت ایران خودرو با داشتن 70% از سهام تولید بازار بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور است 
فعالیت‌های شرکت را می‌توان از بدون تاسیس به سه قسمت تقسیم کرد: 
الف: 1342 تا 1357 
در این سالها سیاست افزایش از طریق مونتاژ به صنعت خودرو در ایران خودرو بوده که روند افزایش داشته و انواع خودرو در این شرکت مونتاژ و به بازار عرضه شد 
ب: از سال 1358 تا 1368 
در این سالها با محاصره اقتصادی که ناشی از جنگ تحمیلی باعث شد که در بازار با فراز و نشیب‌هائی برخوردار گردد
پ: از سال 1369 به بعد 
در این سالها شرکت با تحولات جدیدی وارد بازار شد که قانون خودرو به تصویب رسید 
سال نگاری از تولید سواری و وانت:
1348: وانت پیکان با حجم موتور 1600 سی‌سی 
1369: سواری پیکان با نیروی محرکه پژو 504 با حجم موتور 1800 سی‌سی 
1369: سواری پژو 405 در مدل های GLX , GL با حجم موتور 1600 سی‌سی 
1374: سواری پژو 405 در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک با حجم موتور 2000 سی‌سی 
1375: آغاز طراحی سمند خودروی ملی
1376: سواری پژو 405 با قوای محرکه پیکان پژو-آردی با حجم موتور 1600 سی‌سی 
1376: سواری تشریفاتی پژو 405 لیموزین با حجم موتور 2000 سی‌سی 
1377: سواری استیشن پژو 405 با حجم موتوری 2000 سی‌سی 
1378: پژو پارسی با حجم موتور 1800 سی‌سی انژکتوری
1370: پژو 206 با حجم موتور 1360 سی‌سی 
1380: سمند خودروی ملی با حجم موتور 1800 سی‌سی انژکتوری
ایران خودرو و سازندگی: 
ایران خودرو در سال 1373 وارد مرحله نوینی شد که با فعالیت‌های سازمانی و شرایط بازار و رضایت مشتری محیط اقتصادی توقع مردم و رسالت ملی مورد نظر گرفته شد دستیابی به دانش فنی و طراحی و ساخت خودروهای جدید خودکفائی و قطعات یدکی و ورود به بازار جهانی از اهداف این شرکت است که با اهداف و برنامه‌ریزی صدها طرح و پروژه‌های کوچک و بزرگ و اصلاح خطوط تولید و بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات و بالابردن تولید تنوع بخشیدن به محصولات بوده است که در سال‌های اخیر این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید 
عواملی که باعث رشد و شکوفائی شرکت شد عبارتند از: 
1. یفیت در مدیریت و اشاعه فرهنگ رقابتی 
2- کیفیت در محصولات و خدمات 
3- بهبود مستمر در محصول و خدمات 
4- بهبود مستمر در فرآیند با تاکید بر خودروساز شدن 
5- کسب حداکثر کیفیت با حداقل هزینه 
در ایران خودرو چندین مدیریت سازمان وجود دارد که با آنها آشنا می‌شویم: 
مدیریت برش و پرس: این مدیریت که زیر نظر معاونت اجرائی سواری سازی مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد که تمام قطعات سواری سازی را تامین می‌کند قطعات در این مجموعه تولید پرس و قالب و ماشین‌آلات بر اساس مدارک فنی و استاداردهای تعریف شده باعث شده که این مدیریت با دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود
ایران‌خودرو سهامی عام

فهرست مطالب

مقدمه 
ایران خودرو در یک نگاه 
ایران خودرو و سازندگی
مدیریت رنگ
مدیریت ریخته‌گری
مدیریت نیرو محرکه
مدیریت لوازم تکمیلی و تزئینی
مرکز تحقیقات ایران خودرو
مرکز آموزش ایران خودرو
مدیریت انرژی
مدیریت آب‌رسانی
مدیریت کنترل کیفیت
ایستگاه آداپتور رزنی
ایستگاه نصب قلاب
ایستگاه واتر جت
ایستگاه متاکس
ایستگاه ring hot water 
مکانیکی و شیمیائی 
فرمولاسیون مواد چربیگیر قوی 
انواع فسفاته فلزی 
واکنش‌های فسفاته 
پوشش‌های فسفاته 
پوشش زینگ فسفات 
پوشش‌های فسفات آهن 
ترکیب پوشش فسفاته 
تهویه
کنترل شیمیائی فرآیندهای فسفاته 
روش‌های فسفاته کاری 
کنترل وزن پوشش 
کنترل اندازه کریستال 
روش‌های بازرسی 
خلاصه
تاریخچه‌

   
   

دانلود فایل


نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.