گزارش کارآموزی مکانیکی

چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 09:31
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی مکانیکی

تاریخچه شرکت سایپا ، شرکت سهامی عام ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در سال 1344 در زمینی با مساحت 240 هزار متر مربع (در حال حاضر فقط مساحت زمین کارخانه مرکزی 415 هزار متر مربع می باشد) و زیربنای 20 هزار مترمربع با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال بنام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تاسیس گردید . در تاریخ 15 اسفند 1345 ثبت و در اواخر سال 1347 به مرحله بهره برداری رسید.این شرکت تولید اولین محصولات خود را که شامل "وانت آکا" و سواری "ژیان" بود با روش کاملاً دستی و بدون بهره گیری از تجهیزات و امکانات مدرن آغاز نمود. تولیدات شرکت بعد از سال 1353 به واسطه استفاده از ابزارهای جدید و مکانیزه شدن برخی از بخشهای تولیدی، سیر صعودی یافت و بر تنوع محصولات شرکت نیز افزوده شد. بعنوان مثال می توان به تولید خودروهای: مهاری، پیکاب در مدلهای معمولی، دولوکس و کار اشاره نمود.
نام شرکت در اوایل سال 1354 با حذف کلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به "شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل" به نام اختصاری (سایپا) که ماخوذ از عبارت فرانسوی Iraniane De Production Automobile Societe Annonyme می باشد، تغییر یافت. این شرکت در 16 تیرماه 1358 تحت مالکیت دولت در آمده و از 18 آذرماه 1360 تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ 1/2/65 هیات وزیران، کلیه سهام سرمایه آن به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی بنام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید. در دی ماه سال 1378 به پیروی از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تصدی دولت و خصوصی سازی شرکتهای دولتی و به موجب تبصره 35 قانون بودجه کل کشور، با واگذاری بیش از 51 % سهام این شرکت به غیر، سایپا نیز در زمره شرکتهای خصوصی قرار گرفت.

فهرست مطالب

فصل اول
تاریخچه شرکت سایپا
دوره تاسیس و استقرار به عنوان یک خودروساز
دوره استقلال و استمرار تولید
دوره رشد و تثبیت محصولی فراگیر
دوره ظهور به عنوان یک Enterprise
فصل دوم
بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
شاسی خودرو
بدنه خودرو
تعریف موتور
شاسی های غیر رایج
شاسی بدنه
فنرها
سیستم تعلیق چیست؟
اهداف سیستم تعلیق
اصلی ترین  اجزای سیستم تعلیق
نقش فنرها در سیستم تعلیق
سرعت جهش فنر(spring rate
دانستنیها درباره سیستم تعلیق
انواع کمک فنرها
چند نکته
نقش تایرها درسیستم تعلیق
سیستم تعلیق هیدرولیکی یا hydraulic Suspension چیست؟
آشنایی با پنوماتیک
خواص اصلی انرژی پنیوماتیک
معایب سیستم پنیوماتیک
انرژی باتری و بنزین
سلول سوختی
مشکلات سلول سوختی
اهداف سلول سوختی
فصل سوم
نتیجه گیری و پیشنهادات

گزارش کارآموزی مکانیک



دانلود فایل


نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.