X
تبلیغات
رایتل

دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی مجاز سایپا

سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 16:16
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
عنوان                                              صفحه
مقدمه                                     1
سیستم جرقه پلاتینی                                2
اتصالات مهم دستگاه اسکوپ                            5
کلیدهای کنترلی دستگاه اسکوپ                        6
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی                    8
ناحیه آتش ثانویه                                 9
ناحیه میانی ثانویه                                11
ناحیه دوال  Dwellثانویه                             12
ناحیه احتراق اولیه                                 14
ناحیه میانی اولیه                                15
ناحیه دوال اولیه                                 16
کلیدهای عملیاتی و انتخاب حالت موج                                 18

 
مقدمه
امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یک قوای محرکه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد . در این راستای این تغییرات روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تکنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی می باشد . یکی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسکوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .
اسکوپ تعمیرگاهی که عموماُ ((اسکوپ )) نامیده می شود در واقع یک ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها که عقربه آنها به کندی حرکت می کند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسکوپ مقادیر لحظه ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیکی نشان می دهد که به این منحنی الگو می گویند .
به عبارت دیگر اسکوپ وسیله ای است که تغییرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          می دهد که محور افقی X آن جهت نمایش حرکت شفت دلکو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی که بر حسب میلی ثانیه است ، می باشد .
برای این منظور به ترتیب به موارد زیر خواهیم پرداخت :
1-    مرور مجدد بر سیستمهای جرقه و احتراق
2-    عملکرد دستگاه اسکوپ
1-    سیستم جرقه خودرو
قبل از پرداختن به روشهای استفاده از دستگاه اسکوپ ابتدا سیستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار می دهیم .
سیستم جرقه پلاتینی
 وظیفه سیستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سیلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در کلیه سرعتها و تحت شرایط مختلف بار (نیروی محرکه ) می باشد .
سیستمهای جرقه دارای دو مدار جداگانه بنام مدار اولیه و مدار ثانویه می باشند مدار اولیه (Primar) همان مدار ولتاژ پائین است . در این مدار جریان عبوری در کلیه اجزاء دارای ولتاژی تقریباً در حد ولتاژ باطری می باشند .
اجزاء این مدار عبارتند از :
1-    باطری : تامین کننده انرژی راه اندازی موتور (Start)
2-     سوئیچ : قطع و وصل کننده جریان به سیسستم جرقه
3-     مقاومت بالاست (Ballast Resistor): کنترل جریان کویل . این مقاومت باعث کاهش ولتاژ کویل در سرعت پائین و افزایش آن در سرعتهای بالا می باشد (زمانی که نیاز به ولتاژ بالاتر می باشد ) .
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )

تعداد صفحات : 16


دانلود فایل

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.